2012

Artigos em atas de encontros científicos internacionais 2012
Referência Nome linha estado
Agra, S., Feliciano, F. & Santos, P.. (2012) EI Professionals’ Vulnerability to Stress and Self Assessment Performance at VIG Interaction. Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier, vol. 69, (pp. 1067 – 1075). ISSN 1877-0428. url Paula Santos 2 Publicado
Albergaria Almeida, P., Martinho, M., & Lopes, B. (2012). Formação de professores em contexto de cooperação internacional: o caso de Timor-Leste. In R. Cadima, I. Pereira, H. Menino, I. S. Dias & H. Pinto (Coords.). Atas da Conferência Internacional Investigação, Práticas e Contextos em Educação (pp. 299-305). Leiria: Escola Superior de Educação e Ciências Sociais, Instituto Politécnico de Leiria, 25-26 de maio. Publicado online. (ISBN: 978-989-95554-9-5) url Patrícia Albergaria Almeida 2 Publicado
Amado, C. S., & Melo-Pfeifer, S. (2012), Que cultura(s) nos manuais de Português Língua Estrangeira para falantes germanófonos? Uma análise de manuais escolares editados na Alemanha. Actas do IX Congresso de Lusitanistas Alemães. Deutscher Lusitanistentag, Universidade de Viena, Aústria, 14-17 de setembro de 2011. url Sílvia Melo-Pfeifer 1 Submetido
Araújo e Sá, M.H., & Simões, A.R.. Lifelong learning in higher education: the development of non-traditional adult students’ plurilingual repertoires. A publicar em Procedia – Social and Behavioral Sciences Journal. Susana Isabel Janeiro Ambrósio 1 Aceite em 11/12/12
Ambrósio, S., Araújo e Sá, M.H., & Simões, A.R.. A biographical approach to plurilingual repertoires of non-traditional students: an obstacle or an aid to navigation in Higher Education? A publicar em Proceedings of the Seminaire Non-traditional students in Higher Education: Looking beyond (in)-sucess and dropout. Susana Isabel Janeiro Ambrósio 1 Aceite em 14/11/12
Ançã, M. H. (2012).  Insularidades Em Contexto Migratório Português: O Papel Da Língua Portuguesa.  Editor: AICL, Colóquios da Lusofonia. Atas do 18º Colóquio de Lusofonia Galiza, 05-07 outubro,  Associação Internacional de Língua Portuguesa. (ISBN: 978-989-8607-00-3). CD-Rom. url Maria Helena Ançã 1 Publicado
Ançã, M.H. (2012).  Contributos dos ‘saberes vulgares’ para a Educação em Português. SP Instituto De Pesquisas Linguísticas (Ed.) Sedes Sapientiae” para Estudos de Português. Anais do 14º Congresso Brasileiro de Língua Portuguesa e 5º Congresso Internacional de Lusofonia do IP-PUC-SP. S. Paulo, Brasil, 26-28 de abril. Publicado online. (s/ISBN). url | doc Maria Helena Ançã 1 Publicado
Andrade, A.I., & Sá, S. (2012). Educação para o desenvolvimento sustentável e diversidade linguística: que possibilidades? Goretti Sanmartín Rei (coord.). Universidade de Coruña, Servicio de Publicaciones.  Atas da VIII Xornadas sobre Lingua e Usos: Lingua e Ecoloxía. Universidade de Coruña, Espanha, 30 novembro – 1 dezembro de 2011. (ISBN: 978-84-9749-519-6). doc Ana Isabel Andrade 1 Publicado
Araújo, I., & Cabrita, I. (2012). Platform “m@t – Educate with Sucess” – A Case Study in Higher Education. In L. G. Chova, A. L. Martínez, & I. C. Torres (Eds.), Atas do INTED2012 – 6th International Technology, Education and Development Conference (pp. 1708-1717). Valencia, Espanha, 05-07 de março de 2012. (ISBN: 978-84-615-5563-5). url Isabel Cabrita 2 Publicado
Araújo, I., & Cabrita, I. (2012). M@T-educar com sucesso: aprendizagens matemáticas em contextos virtuais. In C. Leite & M. Zabalza (Coords.), Ensino Superior: Inovação e Qualidade na Docência. Atas do VII Congresso Iberoamericano de Docência Universitária (pp. 1870-1886). CIIE – Centro de Investigação e Intervenção Educativas. Porto, 24-27 de junho de 2012. (ISBN: 978-989-8471-05-5). url | doc Isabel Cabrita 2 Publicado
Araújo e Sá, M. H., DE Carlo, M., & Hidalgo, R. (2012). Gestire gli aspetti socio-affettivi in una formazione professionale all’Intercomprensione a distanza. Université Stendhal-Grenoble 3 (Ed.). Atas da IC2012 Conference – Intercomprehension: plurilingual competences, corpus, integration. Grenoble, França, Université Stendhal-Grenoble 3, 21-23 de junho. Publicado online. (s/ISBN). url Maria Helena Araújo e Sá 1 Publicado
Araújo E Sá, M. H., & Melo-Pfeifer, S. (2012). Former pour et par l’Intercompréhension  – où comment les langues peuvent être l’object et l’objectif de la formation de formateurs. Actas das III Assises du Plurilinguisme, Roma, Itália, 11-13 outubro. url doc Maria Helena Araújo e Sá 1 Publicado
Barbar, M., & Epifanio, T. (2012). Interfaces Naturales: agregación de espácios emergentes. UNED (Org.). Publicado en DVD por Alonso, C. y Gallego, D. (Eds.). Atas do XVII Congreso Internacional de Tecnologias para la Educación y el Conocimiento. Departamento de Didática, Facultad de Educación, UNED, Madrid, 03-05 de julho de 2012. Publicado em DVD. (ISBN 978-84-695-3582-0). Maria da Costa Potes Franco Barroso Santa-Clara Barbas 2 Publicado
Bonifácio, V.. The beginning of astrophysics in Portugal, Proceedings of the International Conference History of Astronomy in Portugal: Institutions, Theories, Practices. Portugal, Museu da Ciência da Universidade de Lisboa, 24-26 Setembro 2009, url doc Vitor Hugo da Rosa Bonifácio 2 Aceite
Campos de Melo, L., & Loureiro, M. J. (2012). The challenges of learning with an ePortfolio: an experience with secondary school students. In C. Vrasidas, & P. Panaou (Ed.), Design thinking in Education, Media and Society. 62nd ICEM Conference Proceedings (pp. 218-226). Nicosia, Chipre, 26-29 de setembro 2012. (ISBN 978-9963-2802-1-6) url Maria José Loureiro 2 Submetido
Capucho, F., & Pereira, L. A. . EILC – an open door for the success of ERASMUS mobility programs. Procedia – Social and Behavioral Sciences. (Ed.), Proceedings of 1st International Congress of Educational Research (CY-ICER-2012).Vol. 47, (pp. 1-2246).  Turkey, Northern Cyprus, 08-10 de fevereiro de 2012 . (ISSN: 1877-0428) url | doc Maria Luísa Álvares Pereira 1 Submetido
Carlos, V., & Cachinho, H. (2012). Significant Learning in ESD: guidelines for the use of fieldwork strategies to promote Critical Spatial Thinking. In IGU-CGE 2012,  Actas do Simpósio Experience –based Geography Learning (pp. 100). Freiburg, Germany, 22-25 de agosto de 2012. (ISBN: 978-3-86387-202-1) url doc Vânia Neves Marques Carlos 2 Publicado
Casanova, D., Costa, N., & Moreira, A. (2012). Aprendizagem Potenciada pela Tecnologia no Ensino Superior: uma metodologia para o desenvolvimento de critérios de qualidade. In C. Leite & M. Zabalza (Eds.), Ensino Superior: Inovação e Qualidade na Docência. Livro de Atas do VII Congresso Iberoamericano de Docência Universitária (pp 4129-4234).Porto: CIIE – Centro de Investigação e Intervenção Educativas, 24-27 de junho de 2012. (ISBN: 978-989-8471-05-5).url Diogo Gonzalez Casa Nova 3 Publicado
Casanova, D., & Huet, I. (2012). Building a tool for self-evaluating active learning in ICT mediated learning environments. Atas do IX Foro International sobre la Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (FECIES). Asociación Española de Psicología Conductual, Granada. (pp.1568-1573). (ISBN: 978-84-695-6734-0) url | doc Diogo Gonzalez Casa Nova 3 Publicado
Coimbra, V., & Rua, M. (2012). Ensinos Clínicos e Desenvolvimento Profissional do Supervisor. Livro de atas Congresso Internacional Supervisão em Enfermagem: Novas perspetivas para a mudança, Universidade do Minho. Centro de Investigação em Educação (CIEd). p 88-95 (ISBN 978-989-8525-16-1) url Marília Rua 3 Publicado
Costa, J. A., Gouveia, A., & Rodrigues, C. (2012). Empresas de reforço escolar e rendimento dos alunos: Brasília e Lisboa em análise comparativa exploratória. Atas do 5º Encontro Internacional de Educação Comparada – Avaliação do Rendimento Escolar: Dimensões Internacionais. Universidade Federal do Pará, Belém do Pará, Brasil, 09-11 de maio de 2012. Publicado em CD-ROM. (ISBN: 978-85-63287-12-0) url | doc Jorge Adelino Rodrigues da Costa 3 Publicado
Costa, J. A., Figueiredo, S., & Castanheira, P.. Liderança democrática nas escolas portuguesas: o que nos diz a investigação publicada. Atas do III Congreso Ibero-americano de Política e Administración de la Educación. Organização do Forum Europeo de Administradores de la Educación del Estado Español. Universidad de Zaragoza, Espanha, 15-17 de novembro de 2012. url Jorge Adelino Rodrigues da Costa 3 Aceite
Costa, N., Oliveira, P. C., & Oliveira, C. G. (2012). O Ensino da Física em Cursos de Engenharia: elementos potenciadores do sucesso dos estudantes, In N. Betancourt, A. Perdomo, & O. Amaya (Eds.), Proceedings of VI Taller Iberoamericano de Enseñanza de la Física Universitaria. Publicado em CD-ROM. (ISBN: 978-959-282-096-8) url doc Nilza Maria Vilhena Nunes da Costa 3 Submetido
Duarte, P., Canelas, R., Soares, R., Pombo, L., & Loureiro, M. J. (2012). Avaliação para a aprendizagem em Educação a Distância: uma revisão integrativa de estudos sobre a utilização de e-rubricas. In J.F. Matos, Pedro, N., Pedro, A., Patrocínio, P., Piedade, J., Lemos, S. (Org). Atas do II Encontro Internacional TIC e Educação – Em direção à Educação 2.0. (pp. 3127-3144). Instituto de Educação, Universidade de Lisboa, 30 novembro – 02 dezembro 2012. (ISBN: 978-989-96999-8-4) url | doc Lúcia Maria Teixeira Pombo 2 Publicado
Feliciano, F., Santos, P. & Silva, C. (2012). Strengths, Depression Symptoms at Risk Children Families’ Under Video Home Training and Video Interaction Guidance (VHT/VIG) Intervention. Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier, vol. 69, 2012, pp. 1059 – 1066. ISSN 1877-0428. url Paula Santos 2 Publicado
Feliciano, F., Santos, P., Silva, C., Portugal, G., Carvalho, L., Tavares, R., Simões, O., Bicho, A., Rodrigues, C., & Agra. S. (2012). Promoção de competências relacionais em IP através do Video Hometraining e Video Interaction Guidance (VHT/VIG): as famílias no estudo-pilot. In Chaleta, E., Santos, N. & Grácio, L. (Coords.), Atas do II Congresso Internacional Interfaces da Psicologia.  (pp. 248-261). Universidade de Évora, Centro de Investigação em Educação e Psicologia. (ISBN: 978-989-8339-12-6). url Paula Santos 2 Publicado
Ferreira, A., Mesquita, L., Teixeira, H., & Costa, N. (2012), Parcerias em Educação: significados, atores e percursos no contexto de três projetos, Atas do III Congreso Ibero-Americano de Política y Administración de la Educación (pp. 266-286). Zaragoza, Espanha, 15-17 de novembro de 2012. url | doc Adriana Marcela Veiga Pinho Ferreira 3 Publicado
Ferreira, S., & Rua, M. (2012). Desenvolvimento de competências dos enfermeiros recém-licenciados: perspetiva de um grupo de peritos. Livro de atas Congresso Internacional Supervisão em Enfermagem: Novas perspetivas para a mudança. (pp.80-87) Universidade do Minho. Centro de Investigação em Educação (CIEd). (ISBN 978-989-8525-16-1) url Marília Rua 3 Publicado
Freitas-Luís, J., Costa, N., & Oliveira-Formosinho, J. (2012). A Intencionalidade Educativa num Contexto Participativo de Jardim de Infância. In Atas em CD do I Congresso Internacional de Inteligência Emocional e Educação: investigar e intervir para mudar. Oliveira de Azeméis, 06-07 de julho de 2012. (ISBN 978-989-20-3059-3) url Joana Alexandra Soares de Freitas Luís 3 Publicado
Freitas-Luís, J., Costa, N., & Oliveira-Formosinho, J. (2012). A Intencionalidade Educativa no Jardim de Infância. In Atas em CD do 12º Colóquio Internacional de Psicologia e Educação. Lisboa, 21-23 de junho de 2012. (ISBN 978-8384-15-7) url Joana Alexandra Soares de Freitas Luís 3 Publicado
Godinho, A., Pombo, L., & Talaia, M. (2012). Abordagem didática do tema Meteorologia. In Asociación Meteolológica Española (AME) (Ed.), Proccedings of XXXII Jornadas Cientificas de la Asociación Meteolológica Española (AME) & 13º Encuentro Hispano-Luso de Meteorología, Meteorología y calidad del aire. (pp. 270-273), Cosmocaixa, Alcobendas, Madrid, Spain, 28-30 May. url | doc Lúcia Maria Teixeira Pombo 2 Publicado
Huet, I., Costa, N., & Cabral, A.P. (2012). A avaliação como potenciadora da qualidade do ensino, aprendizagem e investigação: pressupostos e desafios. Atas do IX Foro International sobre la Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (FECIES) (pp. 1046-1051). Asociación Española de Psicología Conductual , Granada. ISBN: 978-84-695-6734-0. Isabel Huet LINHA 3 Publicado
Jorge, F. R., & Paixão, F. R.(2012). Horto de Amato Lusitano – Um espaço de educação não formal na formação em ciências de professores para o ensino básico. In Domínguez Castiñeiras, J.M. (Ed.). Atas do XXV Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales. (pp. 675-682). Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela, 05-07 de setembro de 2012. (ISBN: 978-84-695-4673-4) url Fátima Regina Duarte Gouveia Fernandes Jorge 2 Publicado
Jorge, F. R., Paixão F., & Nunes, M. F. (2012). Ao Encontro da Matemática no Património Social. In Atas online do VII Seminário Ibérico/III Seminário Ibero-americano CTS no ensino das Ciências “Ciência, Tecnologia e Sociedade no futuro do ensino das ciências”. Madrid, Espanha, 28-30 de setembro de 2012. url | doc Fátima Regina Duarte Gouveia Fernandes Jorge 2 Publicado
Lopes, B., Martinho, M., & Albergaria Almeida, P. (2012). O trabalho prático e experimental na educação em Ciências: formação de professores em Timor-Leste [Practical and experimental work in science education: teacher education in East Timor]. In R. Cadima, I. Pereira, H. Menino, I. S. Dias & H. Pinto (Coords.). Atas da Conferência Internacional Investigação, Práticas e Contextos em Educação (pp. 299-306). Leiria, Portugal: Escola Superior de Educação e Ciências Sociais, Instituto Politécnico de Leiria, 25-26 de maio de 2012. url | doc Betina da Silva Lopes 2 Submetido
Loureiro, M. J., Pedroso, J. V., & Pombo, T. (2012). Integrating ICT across the curriculum: the educational resources and technologies team action. In C. Vrasidas, & P. Panaou (Ed.), Design thinking in Education, Media and Society. 62nd ICEM Conference Proceedings. (pp. 300-306). Nicosia, Chipre, 26-29 de setembro de 2012. (ISBN 978-9963-2802-1-6). url Maria José Loureiro 2 Publicado
Loureiro, M. J., Loureiro, M. J., Paço, M., Gonçalves, M., Pombo, L., Santos, P., Neri de Souza, D.,  & Neri de Souza, F. (2012).  RedeSIDEdu – A network to support the supervision of research and development in education within the Portuguese speaking countries context. In C. Vrasidas, & P. Panaou (Ed.), Design thinking in Education, Media and Society. 62nd ICEM Conference Proceedings. (pp. 171-176). Nicosia, Chipre, 26-29 de setembro de 2012. (ISBN 978-9963-2802-1-6) http://icem2012.cardet.org/ Maria José Loureiro 2 Publicado
Loureiro, M. J., Linhares, R. N., & Ramos, F. (2012). The Magellan project and Portuguese teachers’ perspectives. In In C. Vrasidas, & P. Panaou (Ed.), Design thinking in Education, Media and Society. 62nd ICEM Conference Proceedings.  (pp. 188-194). Nicosia, Chipre, 26-29 de setembro de 2012. (ISBN 978-9963-2802-1-6) url Maria José Loureiro 2 Publicado
Macário, M. J., Sá, C. M., & Moreira, A. (2012). Collaborative work in discussion forums: a preservice teacher experience. In L. G. Chova, I. C. Torres & A. L. Martínez (Eds.), Atas do EDULEARN12 (pp. 6012-6017). Barcelona: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 02-04 de julho de 2012. (ISBN: 978-84-695-3491-5) url Maria João Macário 1 Publicado online
Macário, M. J., Sá, C. M., & Moreira, A. (2012). Discussion forums: a collaborative tool in initial teacher training? In C. Vrasidas & P. Panaou (Eds.), 62nd ICEM Conference Proceedings. (pp. 249-257). Nicosia, Chipre, 26-29 de setembro de 2012. (ISBN 978-9963-2802-1-6) url Maria João Macário 1
Matos, L., & Cabrita, I. (2012). Informatics tools, isometries and communication (in) mathematics. In K. Kumpulainen & A. Toom (Eds.), The Proceedings of the 22nd Annual Conference of the European Teacher Education Network (pp. 27-36). Coimbra, Portugal, 19-21 de abril de 2012. (ISBN: 978-952-10-7862-0)
url | doc
Isabel Cabrita 2 Publicado
Neri de Souza, D., Costa, A. P., & Neri de Souza, F. (2012). Avaliação da Perceção dos Formandos sobre o Software WebQDA. Livro de Atas do II Congresso Internacional TIC e Educação (ticEDUCA2012). Lisboa. (pp. 365-376). (ISBN 978-989-96999-8-4) url | doc Dayse Cristine Dantas Brito Neri de Souza 3 Publicado
Pereira, G. R., Melo, S. M. M., & Silva, C. (2012). Reflexões e Debates sobre as Práticas Educativas na Promoção da Saúde Sexual. In I Conferência Online de Educação Sexual. Portugal, Lisboa, Universidade de Lisboa. Graziela Pereira 2 Publicado
Augusto, A., & Talaia, M. (2012). Abordar o Tempo atmosférico na Escola. Proceedings of 7º Simpósio de Meteorologia e Geofísica da APMG, 12º Encontro Luso-Espanhol de Meteorologia e XIV Congresso Latino-Americano e Ibérico de Meteorologia.(pp. 316-319). (ISBN: 978-989-95660-0-2). Mário de Almeida Rodrigues Talaia 2 Publicado
Barbot, A., Lopes, J. B., & Soares, A. (2012). Relating water and energy by experimenting with urban water cycle, desalination of sea water and archimedes’ law. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, & I. Candel Torres, Proceedings of INTED2012 – International Technology, Education and Development Conference. (pp. 2534-2544). 5th-7th March 2012  Valencia: Spain. (ISBN: 978-84-615-5563-5). url Joaquim Bernardino de Oliveira Lopes 2 Publicado
Cunha, A. E., Saraiva, E., Dinis, F., Anacleto, A., Pires, C., Rosa, A., Augusto, M., Santos, C. A., & Lopes, J. B. (2012). The influence of the teacher’s research experience in his mediation of secondary school students learning using computer simulations. In R. Pintó, V. López, & C. Simarro, Computer Based Learning In Science – Conference Proceedings 2012 – Learning Science in the Society of Computers. (pp. 11-19). 26-29 de junho, Barcelona, Espanha. (ISBN 978-84-615-8954-8). url | doc Joaquim Bernardino de Oliveira Lopes 2 Publicado
Lopes, J. B, Cravino, J. P., Silva, A. A., & Viegas, C. (2012). The role of teacher mediation using computer simulations in physical sciences to improve students’ epistemic competences – a theoretical framework.  In R. Pintó, V. López, & C. Simarro, Computer Based Learning In Science – Conference Proceedings 2012 – Learning Science in the Society of Computers. (pp. 02-10). 26-29 de junho, Barcelona, Espanha. (ISBN 978-84-615-8954-8). url | doc Joaquim Bernardino de Oliveira Lopes 2 Publicado
Medeiros, R., M., Neri de Souza, D., & Mercado, L., P. (2012). Aprendizagem e conhecimentos de nativos digitais: caminhos para uma educação diferenciada. In J. S. Llabaca (Ed.), Nuevas ideas en informática educativa: Memórias del XVII Congreso Internacional de Informática Educativa. (pp. 121-125). 5-7 de dezembro, Departamento de Ciencias de la Computación de la Universidad de Chile. (ISBN: 978-956-190-793-5) url Dayse Cristine Dantas Brito Neri de Souza 3 Publicado
Melo-Pfeifer, S. (2012). « Pratiques linguistiques de diffusion et de dissémination de la recherche en Intercompréhension : une étude de cas ». Actas das III Assises du Plurilinguisme, 11-13 Outubro, Roma (Itália). url doc Sofia Melo-Pfeifer
Mendonça, C., Huet, I., & Alves, M. G. (2012). Avaliação Da Qualidade Da Formação Na Área Da Saúde: Validação De Competências Genéricas E Específicas. In   L. Bermúdez &  I. Álvarez, IX Foro Internacional Sobre La Evaluación De La Calidad De La Investigación Y De La Educación Superior (FECIES). 12-15 de junho, Santiago de Compostela. (pp.872-878). (ISBN: 978-84-695-6734-0). url Maria Constança de Castro Duarte de Barbosa Mendonça 3 Publicado
Paço, M., Jorge, I., & Loureiro, M. J. (2012). Uso da Plataforma online do projeto redes de apoio à supervisão de investigação: um estudo envolvendo estudantes de pós-graduação (2º e 3º ciclos de Bolonha). In J. F. Matos, N. Pedro, A. Pedro, P. Patrocínio, J. Piedade, & S. Lemos (Orgs.), Atas II Congresso Internacional TIC e Educação, ticEDUCA2012 – Em direção à Educação 2.0. (pp.2584-2589). 30 nov. a 2 dez. 2012, Lisboa, Portugal. (ISBN 978-989-96999-8-4). url Maria João Loureiro 3 Publicado
Pinto, A., Barbot, A., Viegas, C., Silva, A. A., Santos, C. A., & Lopes, J. B. (2012). Teacher education using computer simulations – pre and in-service primary school teacher training to teach science.  In R. Pintó, V. López, & C. Simarro, Computer Based Learning In Science – Conference Proceedings 2012 – Learning Science in the Society of Computers. (pp. 11-19). 26-29 de junho, Barcelona, Espanha. (ISBN 978-84-615-8954-8). url | doc Joaquim Bernardino de Oliveira Lopes 2 Publicado
Sá-Chaves, I. (2012). Ensino Superior na Comunidade de Países de Língua Oficial Portuguesa: Celebrar, Continuar, Progredir. In Atas do II Seminário Internacional sobre Ensino Superior nos Países de Língua Oficial Portuguesa (PALOPs) “ Qualidade do Ensino Superior: Isomorfismo, Diversidade e Equidade”.(p. 13-39). novembro 2012, Algarve, Portugal. (ISBN 978-989-8472-24-3) url Idália Sá-Chaves 1 Publicado
Silva, M., & Talaia, M. (2012). Conforto Térmico – Uma Escola Confortável. Proceedings of 7º Simpósio de Meteorologia e Geofísica da APMG, 12º Encontro Luso-Espanhol de Meteorologia e XIV Congresso Latino-Americano e Ibérico de Meteorologia. (pp. 387-391). 28-30 março de 2011, Setúbal. (ISBN: 978-989-95660-0-2). url Mário de Almeida Rodrigues Talaia 2 Publicado
Sousa, D. D., & Pereira, G. R. (2012). Representações e Reflexões sobre a Homossexualidade: o caso dos Universitários da Universidade de Aveiro. In II Congresso Internacional de Sexualidade e Educação Sexual: Pesquisas, intervenções e direitos. 15-17 de novembro, UNESP, Araraquara, São Paulo, Brasil. url Graziela Raupp Pereira 1 Aceite
Talaia, M., Ferreira, B., Vidal, J., & Sousa, R. (2012). Optimização do Potencial Eólico através do uso de uma Distribuição Estatística. Proceedings of 7º Simpósio de Meteorologia e Geofísica da APMG, 12º Encontro Luso-Espanhol de Meteorologia e XIV Congresso Latino-Americano e Ibérico de Meteorologia. (pp. 163-168). 28-30 março de 2011, Setúbal. (ISBN: 978-989-95660-0-2) url Mário de Almeida Rodrigues Talaia 2 Publicado
Talaia, M. (2012). Observar o Tempo atmosférico através de Imagens como Instrumentos Didácticos. Proceedings of 7º Simpósio de Meteorologia e Geofísica da APMG, 12º Encontro Luso-Espanhol de Meteorologia e XIV Congresso Latino-Americano e Ibérico de Meteorologia. (pp. 397-401). 28-30 março de 2011, Setúbal. (ISBN: 978-989-95660-0-2) url Mário de Almeida Rodrigues Talaia 2 Publicado
Martinho, M., Albergaria Almeida, P., & Teixeira-Dias, J. (2012). Student questioning in higher education: a gender perspective. In L. Mata, F. Peixoto, J. Morgado, J. C. Silva & V. Monteiro (Eds.), Atas do 12º Colóquio Internacional Psicologia e Educação. (pp. 1667 – 1677). 21-23 junho 2012,  ISPA – Instituto Universitário, Lisboa. (ISBN: 978-989-8384-15-79) url | doc Mariana Matias Martinho 2 Publicado
Martins, I. P., & Ferreira, A. (2012). A Reestruturação Curricular do Ensino Secundário Geral em Timor-Leste – Um caso de cooperação da Universidade de Aveiro no domínio da educação. In Pelos Mares da Língua Portuguesa, Colóquio Internacional Festlatino. 21 março 2012, Departamento de Línguas e Culturas, Universidade de Aveiro. url Maria Isabel Tavares Pinheiro Martins 2 Aceite (09.07.2012)
Martins, F., & Andrade, A. I.. Vers une didactique du plurilinguisme à l’école primaire – représentations sur un parcours de formation. Colloque Pluri–L  2012 Vers le plurilinguisme ? 20 ans après. 21-23 março 2012, Maison des Sciences Humaines d’Angers, Campus Belle Beille, Université de Nantes. Ana Isabel Andrade 1 Submetido
Medina, J., Rebelo, D., Morgado, D., Monteiro, G., Bonito, J., Martins, L., & Marques, L. (2012). El tiempo geológico: una contribución para la ciudadanía. In A. M. Sarmiento, M. Cantano & G. R. Almodôvar (Orgs.), Comunicaciones del XVII Simposio sobre Enseñanza de la Geología (pp. 267-274). 09-14 julho 2012, Facultad de Ciencias Experimentales, en el Campus Universitario El Carmen de la Universidad de Huelva. (ISBN: 978-84-15633-09-9). url Jorge Bonito 2 Publicado
Meireles-Coelho, C., Cotovio, A., & Ferreira, L. (2012). Educação e formação na escola nova de Faria de Vasconcellos. Atas do IX Congresso Luso-Brasileiro de História da Educação. (pp. 7293-7304). 12-15 julho 2012, Instituto da Educação da Universidade de Lisboa. (ISBN: 978-989-96999-6-0). url | doc Meireles-Coelho, Carlos 2 Publicado
Mesquita, F., Salgueiro, A., Costa, J. A., & Costa, N. (2012). Trabalho docente, currículo e supervisão pedagógica: resultados de dois estudos de caso sobre avaliação de professores em Portugal. In L. Santos et al. (Orgs.), Anais do VI Colóquio Luso Brasileiro de Currículo – Desafios Contemporâneos no Campo do Currículo. 04-06 setembro 2012, Universidade do Minho. (ISBN: 978-85-8007-053-8) url Jorge Adelino Rodrigues da Costa 3 Publicado
Moreira, A., & Rodrigues, M. F. (2012). Património Material da Escola Industrial e Comercial de Aveiro. Atas do IX Congresso Luso-Brasileiro de História da Educação: Rituais, Espaços e Patrimónios Escolares. (pp. 5689-5700). Lisboa: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. (ISBN: 978-989-96999-6-0). Manuel Ferreira Rodrigues 2 Publicado
Morgado, M., Rebelo, D., Monteiro, G., Bonito, J., Medina, J., Martins, L., & Marques, L. (2012). O tempo geológico na formação de professores de geociências. In A. M. Sarmiento, M. Cantano e G. R. Almodôvar (Orgs.), Comunicaciones del XVII Simposio sobre Enseñanza de la Geología, (pp. 204-209). Huelva: Universidad de Huelva. (ISBN 978-84-15633-09-9). url Jorge Bonito 2 Publicado
Naia, J., & Cabrita, I. (2012). Cross Curricular Mathematics – a case study. In K. Kumpulainen & A. Toom (Eds.), The Proceedings of the 22nd Annual Conference of the European Teacher Education Network (pp. 27-36). Coimbra, 19-21 de abril de 2012. (ISBN: 978-952-10-7862-0)
url | doc
Isabel Cabrita 2 Publicado
Neri de Souza, D., Costa, A. P., & Neri de Souza, F. (2012). Avaliação da Perceção dos Formandos sobre o Software WebQDA. In Matos, J.F., Pedro, N., Pedro, A., Patrocínio, P., Piedade, J., Lemos, S. (Orgs.), Atas do II Encontro Internacional TIC e Educação, ticEDUCA 2012 (pp. 365-376). Lisboa: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. (ISBN: 978-989-96999-8-4). url | doc Dayse Cristine Dantas Brito Neri de Souza 3 Publicado
Sun, X., Neto, T. B., & Ordóñez, L.. What are different features of task design associated with goals and pedagogies for teacher`s preparedness in Chinese and Portuguese Textbook: the case of addition and subtraction. In ICMI 22: Task Design in Mathematics Education. United Kingdom: Department of Education, University of Oxford, 22-26 de julho de 2013. url Teresa Neto 2 Aceite
Neto, T. B., & Sun, X. (2012). Design and analysis of mathematical tasks using the ONTO-SEMIOTIC approach. InPre-Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education (ICME-12), (pp. 6279-6288). COEX, Seoul, Korea, 08-15 julho 2012 url Teresa Neto 2 Publicado
Nogueira, S., Rodrigues, A. V., Torres, A. C., & Vieira, R. M. (2012). Explorando o Jardim da Ciência: atividades com orientação CTS de articulação com a sala de aula. In Atas do VII Seminario Ibérico/III Seminario Iberoamericano CTS en la enseñanza de las Ciencias – Ciencia, Tecnología y Sociedad en el futuro de la enseñanza de las ciencias. Madrid, Espanha: OEI. (ISBN: 978-84-7666-199-4). url doc Sofia Raquel Mota Nogueira 2 Publicado
Oliveira, J. M. (2012). The role of four-hour blocks in promoting active learning strategies: The impressions of Students and Teachers. In Aris Avdelas (Ed.), Proceedings of the SEFI 2012 Annual Conference. (ISBN : 978-2-87352-004-5). url | doc José Manuel Nunes de Oliveira 3 Publicado
Paixão, F., & Figueiredo, M. (2012). A Natureza da Ciência nos Programas do Ensino Secundário Português. In (s/ed.), Atas do VII Seminario Ibérico/III Seminario Iberoamericano CTS en la enseñanza de las Ciencias – Ciencia, Tecnología y Sociedad en el futuro de la enseñanza de las ciencias. Madrid, Espanha: OEI. (ISBN: 978-84-7666-199-4). url Maria de fátima Carmona Simões Paixão 2 Publicado
Paixão, F., Jorge, F. R., & Martins, H. (2012). Aprender Ciências no Jardim da Cidade. In Atas do VII Seminario Ibérico/III Seminario Iberoamericano CTS en la Enseñanza de las Ciencias. Madrid, Espanha: OEI. (ISBN: 978-84-7666-199-4) url Maria de fátima Carmona Simões Paixão 2 Publicado
Pedro, A. P., &Costa, J. A. (2012). Ética e metodologia na investigação em educação com crianças e jovens: revisão crítica de literatura. In Atas do 5º Encontro Internacional de Educação Comparada – Avaliação do Rendimento Escolar: Dimensões Internacionais. Belém do Pará: Universidade Federal do Pará, 09-11 maio 2012. (ISBN: 978-85-63287-12-0) url | doc Jorge Adelino Rodrigues da Costa 3 Publicado
Pedrosa-de-Jesus, H., Leite, S., & Watts, M. (2012). Auto reflection trough classroom interaction: the role of pupil’s individual differences. In Charlesworth, Z., Cools, E. & Evans, C. (Eds.), Individual Differences – Proceedings of the 17th Annual Conference of the Education, Learning, Styles, Individual Differences Network (ELSIN) (pp. 285-296). Cardiff, Wales: University of Glamorgan (ISBN: 978-3-00-033519-8). doc Maria Helena Gouveia F. Teixeira Pedrosa de Jesus 2 Publicado
Pereira, L. A., Cardoso, I., & Graça, L.. Para a definição da sequência de ensino como dispositivo para a aprendizagem da escrita: enquadramento teórico e exemplos da prática. In Dora Riestra (Org.), Atas de Terceras Jornadas Internacionales de Investigatión y práticas em Didática de las lenguas y las literaturas. Bariloche, Argentina. url | doc Maria Luísa Álvares Pereira 1 Aceite (em novembro de 2012)
Pinto, M., Souza, F., Nogueira, F., Balula, A., Pedro, L., Pombo, L., Ramos, F., Moreira, A., & Coelho, D. (2012). Tracing the Emmerging Use of Communication Technologies in Higher Education: A Literature Review. In M. Helfert, M. J. Martins, J. Cordeiro (Eds.), International Conference on Computer Supported Education, (CSEDU), Proceedings of the 4th International Conference on Computer Supported Education (pp. 181-186). Porto, Portugal, 16-18 abril 2012. (ISBN: 978-989-8565-06-8) url Marta Pinto 2 Publicado
Pinto, M.,  Nogueira, F., Coelho, D., Balula, A., & Moreira, A.. Tracing the use of Communication Technologies in Portuguese Higher Education towards teachers’ professional development. In Conference proceedings of ATEE 2012 Professional development of teacher educators: Bringing together policy, practice and research. Coimbra, 02-04 de abril de 2012. Marta Pinto 2 sem informação
Pinto, M., Souza, F., Nogueira, F., Balula, A., Pedro, L., Pombo, L., Ramos, F., & Moreira, A. (2012). Tracing the Use of Communication Technology in Higher Education: Literature Review. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres (Eds), Proceedings of INTED2012 Conference (pp. 850-859). Valencia: IATED. (ISBN: 978-84-615-5563-5) url Marta Pinto 2 Publicado
Pinto, M., Raposo, R., & Ramos, F. (2012). Comparison of Emerging Information Visualization Tools for Higher Education. In 16th International Conference Information Visualisation (pp. 100-105). Montpellier. (ISSN:  1550-6037) (ISBN: 978-1-4673-2260-7) url | doc Marta Pinto 2 Publicado
Pombo, L., & Moreira, A. (2012). What should be evaluated in blended learning courses? – a puzzle piece for the evaluation process. In A. Gumus (Coord.), Proceedings of International Conference on Communication, Media, Technology and Design (ICCMTD-2012) (pp. 528-532). Istambul, Turkey. url | doc Lúcia Maria Teixeira Pombo 2 Publicado
Portugal, G. (2012). Avaliação Autêntica em Educação Pré-Escolar. In L. Mata, F. Peixoto, J. Morgado, J. Silva, & V. Monteiro (Orgs.), 12.º Colóquio Internacional de Psicologia e Educação – Educação, Aprendizagem e Desenvolvimento: olhares contemporâneos através da investigação e da prática. Lisboa: ISPA – Instituto Universitário. Formato CD (ISBN: 978 989-8384-15-7). doc Maria Gabriela Correia de Castro Portugal 2 Publicado
Portugal, G. (2012). Desenvolvendo orientações curriculares para a educação de infância em São Tomé e Príncipe – os desafios de um trabalho colaborativo. II COOPEDU – África e o mundo. Lisboa: ISCTE. url Maria Gabriela Correia de Castro Portugal 2 Aceite
Richetti, G. P., Pinho Alves Filho, J., & Costa, N. (2012). Contributos da referencialização para a avaliação interna de programas de pós-graduação em Educação. In X Colóquio sobre Questões Curriculares/VI Colóquio Luso Brasileiro de Currículo. ISBN: 978-85-8007-053-8 (CD-ROM). doc Nilza Maria Vilhena Nunes da Costa 3 Publicado
Rocha, P., & Rua, M. (2012). Participação dos Enfermeiros na Supervisão de Estudantes em Ensino Clínico. In Ana P. Macedo et al. (Orgs), Atas do Congresso Internacional Supervisão em Enfermagem: Novas perspetivas para a mudança (pp. 142-150). Braga: Centro de Investigação em Educação (CIEd) da Universidade do Minho. (ISBN: 978-989-8525-16-1) url Marília Rua 3 Publicado
Rodrigues, A. V., & Martins, I. P. (2012). A Concepção de um Centro Integrado de Educação em Ciências com enfoque CTS no seio de uma escola. In Atas do III Seminário Ibero-americano Ciência-Tecnologia-Sociedade no Ensino das Ciências – VII Seminário Ibérico CTS no Ensino das Ciências. Madrid, Espanha: OEI. (ISBN: 978-84-7666-199-4) url | doc Ana Alexandra Valente Rodrigues 2 Aceite a 20 de maio de 2012
Rodrigues, M. J., & Vieira, R. M. (2012). Educação em ciências no pré-escolar – formação continuada de educadores. In Atas do III Seminário Ibero-americano Ciência-Tecnologia-Sociedade no Ensino das Ciências – VII Seminário Ibérico CTS no Ensino das Ciências. Madrid, Espanha, 28-30 setembro 2012. (ISBN: 978-84-7666-199-4)  url Rui Marques Vieira 2 Publicado
Rodrigues, F. P. C., & Rodrigues, M. F. (2012). Aprender a olhar na era da técnica. In Conferência Internacional Investigação, Práticas e Contextos em Educação (pp. 1729-1740). Leiria: Instituto Politécnico de Leiria. (ISBN: 978-989-95554-9-5). url Manuel Ferreira Rodrigues 2 Publicado
Rodrigues, J. A., Fernandes, P., & Cruz, I. (2012). Animated films in the classroom using digital tools: three pedagogical projects. In Atas da 1st International Conference on Illustration and Animation IPCA/MIA (pp.281-293). Ofir: Instituto Politécnico do Cávado e Ave. (ISBN: 978-989-97567-6-2). url | doc José Alberto Braga Rodrigues 1 Publicado
Rodrigues, J. A., & Moreira, A. (2012). EVTdigital: um espaço para a integração de ferramentas digitais na disciplina de EVT. In Matos, J.F., Pedro, N., Pedro, A., Patrocínio, P., Piedade, J., Lemos, S. (Orgs.), Atas do II Encontro Internacional TIC e Educação, ticEDUCA 2012 (pp. 3828-3834). Instituto de Educação da Universidade de Lisboa: Lisboa. (ISBN: 978-989-96999-8-4). url | doc José Alberto Braga Rodrigues 1 Publicado
Rodrigues, J. A., & Moreira, A. (2012). Divulgar, partilhar e disseminar a integração de ferramentas digitais na disciplina de EVT com o EVTdigital. In C. Lajoso, J. Lagarto, L. Botelho & A. Andrade (ed.), Atas da COIED – 2.ª Conferência online de informática educacional. Porto: Universidade Católica Portuguesa. José Alberto Braga Rodrigues 1 Aceite
Rodrigues, J. A., & Moreira, A. (2012). EVTux. In C. Lajoso, J. Lagarto, L. Botelho & A. Andrade (Eds.), Atas da COIED – 2.ª Conferência online de informática educacional. Porto: Universidade Católica Portuguesa. José Alberto Braga Rodrigues 1 Aceite
Rodrigues, M. F. (2012). Francisco A. Silva Rocha: o homem e o professor. In Mogarro, M. J. & Cunha, M.T.S. (Orgs.), IX Congresso Luso-Brasileiro de História da Educação: Rituais, Espaços e Patrimónios Escolares (Atas) (pp. 2879-2888). Lisboa: Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (ISBN: 978-989-96999-6-0). url Manuel Ferreira Rodrigues 2 Publicado
Rodrigues, S., Moreira, A., & Balula. (2012). Dinâmicas de Inteligência Emocional para apoiar o aprender. Congresso Internacional de Inteligência Emocional 2012. Programa MQ. Clube de Inteligência Emocional na Escola. São Roque: Escola Básica Comendador Ângelo Azevedo. (ISBN: 978-989-20-3059-3) url Sannya Fernanda Nunes Rodrigues 2 Publicado
Rodrigues, S., Moreira, A., & Balula. (2012). Perceção da aprendizagem nas interações numa comunidade de B-learning: o caso do PDMMEDU. TICEDuca 2012. II Congresso Internacional TIC e Educação (pp. 3618-3630). Lisboa: Faculdade de Psicologia e Ciências em Educação da Universidade de Lisboa. (ISBN: 978-989-96999-8-4). url doc Sannya Fernanda Nunes Rodrigues 2 Publicado
Rua, M. (2012). Abordagem ecológica de supervisão e desenvolvimento profissional. In Ana P. Macedo et al. (Orgs), Atas do Congresso Internacional Supervisão em Enfermagem: Novas perspetivas para a mudança (pp. 72-79 ). Braga: Centro de Investigação em Educação (CIEd) da Universidade do Minho. (ISBN 978-989-8525-16-1). url Marília Rua 3 Publicado
Rua, M. (2012). Supervisão Clínica em enfermagem. Uma perspetiva bioecológica. In Ana P. Macedo et al. (Orgs), Atas do Congresso Internacional Supervisão em Enfermagem: Novas perspetivas para a mudança (pp. 152-159). Braga: Centro de Investigação em Educação (CIEd) da Universidade do Minho. (ISBN 978-989-8525-16-1). url Marília Rua 3 Publicado
Salema, L., & Cardoso, T. (2012). Curriculum e novos media na educação em línguas. In J. F. Matos, N. Pedro, A. Pedro, P. Patrocínio, J. Piedade & S. Lemos (Org.), Atas do II Congresso Internacional TIC e Educação «Em direção à educação 2.0» – ticEDUCA (versão em CD-ROM) (pp.1425-1442). (ISBN: 978-989-96999-8-4). Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. Teresa Margarida Loureiro Cardoso 1 Publicado
Santos, A. F., Cardoso, A., Machado, E., Moreira, F., Caleiro, S., Costa, V., & Albergaria Almeida, P. (2012). MiniLab do Valado: um projeto de intervenção no 1º ciclo do Ensino Básico e no Pré-Escolar. In R. Cadima, I. Pereira, H. Menino, I. S. Dias & H. Pinto (Coords.), Atas da Conferência Internacional Investigação, Práticas e Contextos em Educação (pp. 414). Leiria: Escola Superior de Educação e Ciências Sociais, Instituto Politécnico de Leiria. Patrícia Albergaria Almeida 2 Publicado
Santos, A. F., Cardoso, A., Machado, E., Moreira, F., Caleiro, S., Costa, V., & Albergaria Almeida, P. (2012). MiniLab do Valado: um projeto de intervenção no 1º ciclo do Ensino Básico e no Pré-Escolar. In L. Mata, F. Peixoto, J. Morgado, J. C. Silva & V. Monteiro (Eds.), Atas do 12º Colóquio Internacional Psicologia e Educação – Educação, Aprendizagem e Desenvolvimento: olhares contemporâneos através da investigação e da prática (pp. 1125-1138). Lisboa: Instituto Superior de Psicologia Aplicada – Instituto Universitário. Patrícia Albergaria Almeida 2 Publicado
Sarabando, C., Cravino, J. P., & Santos, C. A. (2012). Learning Physics concepts in basic school with computer simulations. In P. Roser, V. López, & C. Simarro (Eds.), Computer based learning in science. Conference Proceedings 2012 (pp. 20–27). Barcelona, Spain: Centre for Research in Science and Mathematics Education (CRECIM). (ISBN: 978-84-615-8954-8) url | doc José Paulo Cerdeira Cleto Cravino 3 Publicado
Silva, M., & Talaia, M. (2012). O conforto térmico e a aprendizagem em ambientes considerados frios. Estudo de caso. Proceedings of XXXII Jornadas Científicas de la AME e 13º Encuentro Hispano-Luso de Meteorología. Meteorología y Calidad del Aire (pp. 186-189).  Alcobendas, Espanha. (ISBN10: 84-695-6430-7 e ISBN13: 978-84-695-6430-1). url Mário de Almeida Rodrigues Talaia 2 Publicado
Soares, R., Rebelo, D., Pombo, L., Marques, L., & Costa, N. (2012). Recursos digitais e ambientes exteriores à sala de aula: um exemplo de integração no ensino curricular da Geologia. In J.F. Matos, Pedro, N., Pedro, A., Patrocínio, P., Piedade, J., Lemos, S. (Org), II Encontro Internacional TIC e Educação Proceedings – Em direção à Educação 2.0 (pp. 1866-1888). Instituto de Educação, Universidade de Lisboa, 30 novembro – 02 dezembro (ISBN: 978-989-96999-8-4) url | doc Lúcia Maria Teixeira Pombo 2 Publicado
Soares, L., & Araújo E Sá, M. H.. Le réveil de la langue portugaise au Timor-Oriental. In Actes du Colloque International Langue et Territoire. Ontário, Canadá: Université Laurentienne, 29 agosto – 03 setembro de 2011. Maria Helena Araújo e Sá 1 Submetido a Outubro 2011
Soares, L., & Araújo e Sá, M.H.. Entre la politique linguistique éducative et la planification linguistique, le Timor – Leste balance…. In Actas do Colloque International Langages-Cultures – Sociétés : interrogations didactiques. Paris, 20 a 22 de junho. Lúcia Maria Vidal Pereira Soares 1 Submetido
Talaia, M., & Almeida, A. (2012). Ozono troposférico, acorrências hospitalares e agudização de asma. Estudo de caso. Proceedings of XXXII Jornadas Científicas de la AME e 13º Encuentro Hispano-Luso de Meteorología. Meteorología y Calidad del Aire. Alcobendas, Espanha. (ISBN10: 84-695-6430-7) (ISBN13: 978-84-695-6430-1). url Mário de Almeida Rodrigues Talaia 2 Publicado
Talaia, M., & Silva, R. (2012). Movimento de areias na formação de dunas. Um modelo a partir de uma analise dimensional. Proceedings of XXXII Jornadas Científicas de la AME e 13º Encuentro Hispano-Luso de Meteorología. Meteorología y Calidad del Aire. Alcobendas, Espanha. (ISBN10: 84-695-6430-7) (ISBN13: 978-84-695-6430-1) url Mário de Almeida Rodrigues Talaia 2 Publicado
Tenreiro-Vieira, C., & Vieira, R. M. (2012). Co(relação) entre a literacia científica e o pensamento crítico no contexto da educação em Ciências com orientação CTS. Atas do III Seminário Ibero-americano Ciência-Tecnologia-Sociedade no Ensino das Ciências – VII Seminário Ibérico CTS no Ensino das Ciências. Madrid, Espanha: OEI. (ISBN: 978-84-7666-199-4). url Maria Celina Cardoso Tenreiro Vieira 2 Publicado
Torres, A. C., & Vieira, R. M. (2012). Promoção de práticas de orientação CTS em professores do ensino básico. Atas do III Seminário Ibero-americano Ciência-Tecnologia-Sociedade no Ensino das Ciências – VII Seminário Ibérico CTS no Ensino das Ciências. Madrid, Espanha: OEI. (ISBN: 978-84-7666-199-4) url Rui Marques Vieira 2 Publicado
Tréz, T., Moreira, A., & Vieira, R. M. (2012). Formação de Professores através de uma Comunidade de Prática Online no âmbito da Educação para o Desenvolvimento Sustentável. In Atas do VII Seminario Ibérico/III Seminario Iberoamericano CTS en la enseñanza de las Ciencias – Ciencia, Tecnología y Sociedad en el futuro de la enseñanza de las ciencias (pp. 1-11). Madrid, Espanha: OEI. (ISBN: 978-84-7666-199-4) url Ticiana Astrogildo Tréz 2 Publicado
Tréz, T., Moreira, A., & Vieira, R. M. (2012). As TIC na promoção do envolvimento familiar em contexto socioeconómico desfavorecido. In Atas do II Congresso sobre Tecnologias de Informação e Comunicação na Educação (pp. 1254-1265). Lisboa: Universidade de Lisboa. url Ticiana Astrogildo Tréz 2 Publicado
Vale, I., Pimentel, T., Cabrita, I., Barbosa, A., & Fonseca, L. (2012). Pattern Problem Solving Tasks as a Mean to Foster Creativity in Mathematics. In T. Y. Tso (Ed.), Proceedings of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 4 (pp. 171-178). Taipe, Taiwan, 18-22 de julho de 2012. (ISSN: 0771-100X) url | doc Isabel Cabrita 2 Publicado
Vasconcelos, S., Balula, A., & Almeida, P. (2012). Blended learning in a masters course in innovative tourism development – analysing students’ and faculty’s perceptions. In K. Andriotis (Ed.), Proceedings of the International Conference on Tourism (ICOT 2012) – Setting the Agenda for Special Interest Tourism: Past Present and Future (pp. 532- 542). Cyprus: International Association for Tourism Policy. (ISBN: 978-9963-9799-1-2) (ISSN 1986-4256). url Ana Jorge Balula Pereira Dias 3 Publicado
Vieira, R. M., & Tenreiro-Vieira, C. (2012). Práticas universitárias de formação de professores: o papel das comunidades online na promoção do pensamento crítico. In C. Leite & M. Zabalza (Coords.), Ensino Superior: Inovação e Qualidade na Docência. VII Congresso Iberoamericano de Docência Universitária: Livro de Atas. Porto: CIIE – Centro de Investigação e Intervenção Educativas (pp. 8702-8710). (ISBN: 978-989-8471-05-5)  url Rui Marques Vieira 2 Publicado
Vieira, R. M., &Tenreiro-Vieira, C. (2012). Educação em Ciências com orientação CTS: recursos didáticos com foco no pensamento crítico visando a literacia científica. In Atas do III Seminário Ibero-americano Ciência-Tecnologia-Sociedade no Ensino das Ciências – VII Seminário Ibérico CTS no Ensino das Ciências. Madrid, Espanha: OEI. (ISBN: 978-84-7666-199-4) url Rui Marques Vieira 2 Publicado

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *